1. Algemeen
- Deze abonnementsvoorwaarden (hierna te noemen: Voorwaarden) zijn van toepassing op het gebruik van de informatie en diensten, aangeboden via Vakspecialist.nl
- Onder “klant” wordt iedereen verstaan, zowel natuurlijke- als rechtspersonen, die een account aanmaakt en/of heeft via Vakspecialist.nl.
- Vakspecialist.nl is eigendom van MSL Services BV, gevestigd in Hoofddorp en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 73770884.
- Door het aanmaken van een account stemt de klant automatisch in met deze voorwaarden.
2. Abonnement
- Het abonnement gaat in op de eerste dag nadat het account is aangemaakt.
- Het abonnement is afhankelijk van de gekozen abonnementsvorm, maandelijks of uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van het jaartermijn opzegbaar.
- Het abonnement wordt na het verstrijken van de opzegtermijn automatisch stilzwijgend verlengd.
- Na opzeggen van een betaald abonnement wijzigt het abonnement in een gratis abonnement. De klant kan zelf zijn account verwijderen indien gewenst.
- Klant laat alles na wat schade toe kan brengen aan (de naam van) MSL Services BV, de door haar geëxploiteerde websites en de aan haar gelieerde bedrijven.
- Als klant op enigerlei wijze de naam of belangen van MSL Services BV, de door haar geëxploiteerde websites en aan haar gelieerde bedrijven schaadt, heeft MSL Services BV het recht met onmiddellijke ingang de abonnementsovereenkomst te beëindigen.
- Als er sprake is van het voorgaande lid dan heeft klant geen recht op restitutie van reeds betaalde gelden. MSL Services BV behoudt het recht de daadwerkelijk geleden schade op klant te verhalen.
3. Account
- Als klant een account aanmaakt, zal vakspecialist.nl de klant een activatielink sturen naar het door klant opgegeven mailadres. Hiermee verkrijgt klant toegang tot zijn account op vakspecialist.nl zodat klant de toegekende functionaliteiten kan beheren.
- Klant kan bij het aanmaken van een account zelf een wachtwoord kiezen.
- Klant zal zorgvuldig omgaan met de inloggegevens en het wachtwoord.
- Een account op vakspecialist.nl staat één enkele unieke gebruiker toe om toegang te verkrijgen tot dit account. Het is klant dan ook niet toegestaan om meerdere gebruikers met één en hetzelfde account toegang te laten verkrijgen.
- Iedere actie die via het account van klant gebeurt, wordt geacht onder de verantwoordelijkheid en risico van klant te geschieden.
- In geval van een vermoeden van misbruik van een account dient klant dit zo spoedig mogelijk aan Vakspecialist.nl te melden zodat deze maatregelen kan nemen.
4. Vakgebieden
- Klant heeft de mogelijkheid zich te presenteren in één of meerdere vakgebieden door de gewenste vakgebieden aan te vinken.
5. Pagina(‘s) per vakgebied & Projecten
- Klant kan een webpagina aanmaken per vakgebied om zich te profileren en deze vullen met zijn gegevens.
- Deze pagina wordt getoond op vakspecialist.nl zodra Klant postcodegebieden gekozen en afgerekend heeft.
- Klant kan eveneens projecten plaatsen.
- Als de door de Klant op zijn vakgebied pagina’s en/of binnen zijn geplaatste projecten gebruikte bronmaterialen zijn beschermd door enig recht van intellectueel eigendom, staat Klant er te allen tijde voor in dat hij beschikt over alle licenties die noodzakelijk zijn voor de publicatie van deze gegevens. Klant vrijwaart MSL Services van claims van derden ten aanzien van schending van rechten van derden bij de ontwikkeling, configuratie of aanpassing van deze materialen.
- Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en consistentie van de op zijn pagina('s) en in zijn projecten vermelde gegevens, inclusief keurmerken.
- MSL Services verkrijgt een onbeperkt abonnementsrecht op alle door Klant ingevoerde documentatie en behoudt deze na beëindiging van het abonnement. Onder documentatie wordt verstaan teksten, afbeeldingen, tekeningen, schetsen etc.
- Klant onthoudt zich van het opslaan en/of (doen) verspreiden van inhoud in strijd met bepalingen van Nederlands recht, waaronder in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen inhoud die:
- Smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of haatzaaiend is.
- Erotisch of pornografisch is.
- Inbreuk maakt op rechten van derden, waaronder in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen auteursrechten, merkrechten en portretrecht.
- Een schending van de persoonlijke levenssfeer van derden oplevert, waaronder in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen het zonder toestemming of noodzaak verspreiden van persoonsgegevens van derden of het herhaaldelijk lastigvallen van derden met door dezen ongewenste communicatie.
- Hyperlinks, torrents of vergelijkbare informatie bevat waarvan Klant weet of moet weten dat die verwijst naar materiaal dat inbreuk maakt op rechten van derden.
- Ongevraagde commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat.
- Kwaadaardige inhoud zoals virussen of spyware bevat.
- Klant onthoudt zich ervan overige gebruikers van vakspecialist.nl of internetgebruikers te hinderen, overlast te veroorzaken of schade toe te brengen aan de systemen of netwerken. Het is Klant verboden data op te slaan of te verzenden dan wel processen of programma’s, al dan niet via de systemen van MSL Services, op te starten waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat dit MSL Services, overige gebruikers van vakspecialist.nl of internetgebruikers hindert of schade kan toebrengen.
- Als naar het oordeel van MSL Services sprake is van overtreding van bovenstaande leden, is MSL Services gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om te beëindigen of de impact te beperken. Hieronder valt onder meer het mogen blokkeren of ontoegankelijk maken van informatie. Wanneer voldoende aannemelijk is dat sprake is van onrechtmatig handelen jegens een derde, is MSL Services voorts gerechtigd persoonsgegevens van Klant of betrokken gebruikers aan deze derden beschikbaar te stellen. MSL Services zal Klant op de hoogte stellen van eventuele maatregelen.
- Klant vrijwaart MSL Services van alle juridische claims met betrekking tot de door Klant opgeslagen gegevens, informatie en dergelijke.
6. Postcodegebieden
- Klant heeft de mogelijkheid per vakgebied postcodes toe te voegen van de gebieden waarbinnen Klant zich wil profileren.
- Als Klant postcodes toevoegt, wordt zichtbaar wat de kosten zijn. Deze kosten gelden voor een periode van één jaar.
- Zodra er afgerekend is wordt de pagina per vakgebied van de Klant, gedurende 1 jaar in de gekozen en betaalde postcodegebieden getoond.
- Klant kan de gekozen postcodegebieden jaarlijks verlengen via het scherm “postcodegebieden beheren”. Eén maand voordat een gekozen postcodegebied vervalt, ontvangt Klant een bericht om deze te verlengen.
- Als een postcodegebied niet verlengd wordt vervalt deze automatisch en wordt de pagina vakgebied van de Klant in dit postcodegebied niet meer getoond.
- Als Klant géén postcodegebieden meer heeft is de persoonlijke pagina van Klant niet langer zichtbaar op vakspecialist.nl.
- Als Klant opnieuw postcodes toevoegt wordt de persoonlijke pagina weer zichtbaar.
- Klant kan naar eigen inzicht postcodes toevoegen en/of verwijderen. Als een postcodegebied door Klant verwijderd wordt, vindt er geen restitutie plaats met betrekking tot de eventueel nog niet verstreken periode.
7. Beschikbaarheid van systemen
- MSL Services doet er alles aan om ervoor te zorgen dat vakspecialist.nl beschikbaar is en technisch vrij is van enig technisch defect. MSL Services aanvaardt géén aansprakelijkheid voor enige directe of indirecte schade welke het gevolg is van het (tijdelijk) niet toegankelijk zijn van deze systemen.
- MSL Services zal regelmatig reservekopieën maken van door Klant op systemen van MSL Services opgeslagen gegevens voor continuïteitsdoeleinden. Deze reservekopieën worden niet beschikbaar gesteld aan Klant maar alleen door MSL Services gebruikt voor gegevensherstel bij continuïteitsproblemen.
8. Prijzen
- Alle prijzen zijn exclusief eventuele omzetbelasting (BTW) en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
- Alle prijzen op vakspecialist.nl zijn onder voorbehoud van programmeer- en typefouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
9. Betalingsvoorwaarden
- Betaling vindt altijd vooraf plaats via Ideal.
- MSL Services is gerechtigd elektronisch te factureren. Klant ontvangt na betaling een factuur. Deze factuur is te vinden op de pagina “Facturen” en is te downloaden.
10. Rechten van intellectuele eigendom
- Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van vakspecialist.nl ontwikkelde of ter beschikking gestelde werken berusten uitsluitend bij MSL Services of diens toeleveranciers.
11. Geheimhouding
- Partijen zullen informatie die zij voor, tijdens of na de uitvoering van de overeenkomst aan elkaar verstrekken, vertrouwelijk behandelen wanneer deze informatie is gemarkeerd als vertrouwelijk of wanneer de ontvangende partij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat de informatie als vertrouwelijk bedoeld was. Partijen leggen deze verplichting tevens op aan hun werknemers alsmede aan door hen ingeschakelde derden ter uitvoering van de overeenkomst.
- MSL Services zal geen kennis nemen van gegevens die Klant opslaat en/of verspreidt via de systemen onder beheer van MSL Services, tenzij dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de overeenkomst of MSL Services daartoe verplicht is krachtens een wettelijke bepaling of gerechtelijk bevel. In dat geval zal MSL Services zich inspannen de kennisname van de gegevens zo veel mogelijk te beperken, voor zover dit binnen haar macht ligt.
- Deze verplichting blijft ook bestaan na beëindiging van de overeenkomst om welke reden dan ook, en wel voor zolang als de verstrekkende partij redelijkerwijs aanspraak kan maken op het vertrouwelijke karakter van de informatie.
12. Aansprakelijkheid
- MSL Services aanvaardt wettelijke verplichtingen tot schadevergoeding slechts voor zover dat uit dit artikel blijkt.
- MSL Services is slechts aansprakelijk jegens Klant in het geval van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van het abonnement en uitsluitend voor vervangende schadevergoeding, dat wil zeggen vergoeding van de waarde van de achterwege gebleven prestatie. Iedere aansprakelijkheid van MSL Services voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
- MSL Services is in geen geval aansprakelijk voor vertragingsschade, schade wegens verlies van gegevens, schade wegens overschrijding van termijnen als gevolg van gewijzigde omstandigheden, schade als gevolg van het verschaffen van gebrekkige medewerking, informatie of materialen door Klant en schade wegens door MSL Services gegeven inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van de overeenkomst vormt.
- Het maximale bedrag dat in geval van aansprakelijkheid krachtens de vorige artikelen zal worden uitgekeerd is het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW). Indien de overeenkomst hoofdzakelijk een duurovereenkomst is met een looptijd van meer dan drie maanden, wordt de bedongen prijs gesteld op het totaal van de vergoedingen (exclusief BTW) bedongen voor drie maanden. Deze maximumbedragen komen te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van MSL Services.
- De aansprakelijkheid van MSL Services wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst ontstaat slechts indien Klant MSL Services onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en MSL Services ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat MSL Services in staat is adequaat te reageren.
- In geval van een onrechtmatige daad door MSL Services of een werknemer of ondergeschikte waarvoor zij rechtens aansprakelijk gehouden wordt, is MSL Services slechts aansprakelijk voor vergoeding van schade door dood of lichamelijk letsel en van andere schade, deze laatste voor zover ontstaan door opzet of bewuste roekeloosheid. In deze gevallen zal de schadevergoeding in geen geval meer bedragen dan € 500.000,= per schadetoebrengende gebeurtenis, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis. Aansprakelijkheid voor andere schade wordt op grond van artikel 6:170 BW uitdrukkelijk uitgesloten.
- Klant vrijwaart MSL Services voor alle aanspraken van derden wegens aansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product of systeem dat door Klant aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door MSL Services geleverde zaken, materialen of resultaten, behoudens indien en voor zover Klant bewijst dat de schade is veroorzaakt door die zaken, materialen of resultaten.
13. Storingen en overmacht
- MSL Services heeft het recht om de Diensten of gedeelten daarvan tijdelijk buiten gebruik te stellen ten behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering daarvan. MSL Services zal proberen een dergelijke buitenabonnementstelling zoveel mogelijk buiten kantooruren om te laten plaatsvinden. MSL Services is echter nooit aansprakelijk tot schadevergoeding voor schade in verband met zodanige buitenabonnementstelling.
- MSL Services heeft het recht om de Diensten of gedeelten daarvan van tijd tot tijd aan te passen om de functionaliteit te verbeteren en om fouten te herstellen. Indien een aanpassing leidt tot een aanzienlijke wijziging in de functionaliteit, zal MSL Services zich inspannen om Klant daarvan op de hoogte stellen. In geval van aanpassingen die voor meerdere Klanten relevant zijn, is het niet mogelijk om alleen voor Klant van een bepaalde aanpassing af te zien. MSL Services is niet gehouden tot enige vergoeding van schade veroorzaakt door zo’n aanpassing.
- MSL Services zal zich inspannen om in geval van het niet beschikbaar zijn van de Diensten, door storingen, onderhoud of andere oorzaken, Klant te informeren over de aard en de verwachte duur van de onderbreking.
- In geval van overmacht, waaronder in ieder geval wordt verstaan storingen of uitvallen van het internet, de telecommunicatie-infrastructuur, stroomstoringen, binnenlandse onlusten, mobilisatie, oorlog, stremming in het vervoer, staking, uitsluiting, bedrijfsstoornissen, stagnatie in toelevering, brand, overstroming, in- en uitvoerbelemmeringen en in het geval dat MSL Services door zijn eigen leveranciers, ongeacht de reden daartoe, niet tot levering in staat wordt gesteld waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet van MSL Services kan worden gevergd, zal de uitvoering van de overeenkomst worden opgeschort, dan wel de overeenkomst worden beëindigd wanneer de overmachtssituatie langer dan negentig dagen heeft geduurd, alles zonder enige verplichting tot schadevergoeding.
14. Privacy
- Klant dient zorgvuldig om te gaan met de (persoons-)gegevens van derden, waaronder de gegevens van opdrachtgevers die aan Klant ter inzage zijn gegeven. Klant zal de gegevens niet langer bewaren dan strikt noodzakelijk voor het hiervoor beschreven doel. Wanneer een opdrachtgever direct of indirect bezwaar maakt tegen het gebruik van zijn gegevens door Klant, zal Klant dat gebruik onmiddellijk staken en de gegevens vernietigen.
- MSL Services respecteert de privacy van alle bezoekers van haar site. MSL Services neemt de wettelijke bepalingen dienaangaande zorgvuldig in acht.
- Van bezoekers aan de website worden algemene gegevens bijgehouden, zoals de gegevens met betrekking tot de meest opgevraagde pagina's van de website of onze diensten. Het doel hiervan is om de inrichting van de website te optimaliseren.
- Daarnaast worden gegevens die Klant zelf verstrekkt door het aanmaken van een account vastgelegd.
- Alle gegevens worden gebruikt om de overeengekomen diensten en informatie te kunnen leveren.
- De gegevens worden geanalyseerd om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.
- MSL Services gebruikt de gegevens van Klant, bezoekers en opdrachtgevers uitsluitend zoals uiteengezet in deze Voorwaarden en zal deze gegevens niet verkopen of doorspelen aan een derde partij tenzij daartoe uitdrukkelijke toestemming wordt verleend, wanneer MSL Services daartoe wettelijk verplicht is of overgenomen wordt door een derde partij.
- Klant dient te allen tijde zorgvuldig om te gaan met de gegevens van bezoekers en opdrachtgevers en moeten de privacyregels in acht nemen. MSL Services ervaart echter géén enkele aansprakelijkheid voor gedragingen en onzorgvuldig handelen van Klant.
15. Wijzigingen in overeenkomst
- MSL Services is steeds gerechtigd deze Voorwaarden eenzijdig aan te passen of uit te breiden.
- Als de Voorwaarden wijzigen dient Klant deze opnieuw te accepteren. Pas na acceptatie kan Klant gebruik maken van zijn account.
- Als Klant bezwaar maakt, zal MSL Services overwegen of zij de bezwaarlijke aanpassingen of uitbreidingen in wenst te trekken of niet. Zij zal van haar beslissing mededeling doen aan Klant.
- Als MSL Services bezwaarlijke aanpassingen of uitbreidingen niet wenst in te trekken, heeft Klant het recht de overeenkomst op te zeggen door geen gebruik meer te maken van zijn account. MSL Services verstrekt geen restitutie van al betaalde gelden en zal het account van Klant verwijderen.
15. Slotbepalingen
- Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
- Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van deze overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter voor het arrondissement waarin MSL Services gevestigd is.
- Overschrijding van overeengekomen levertijden door welke oorzaak ook ontstaan geeft geen recht op schadevergoeding, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
- Indien enige bepaling uit deze overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele overeenkomst aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke overeenkomst en deze Voorwaarden gestalte wordt gegeven.
- Onder “schriftelijk” valt in deze Voorwaarden ook e-mail en communicatie per fax, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de inhoud voldoende vaststaat. Partijen zullen zich inspannen de ontvangst en inhoud van communicatie per e-mail te bevestigen.
- De door MSL Services ontvangen of opgeslagen versie van enige communicatie geldt als authentiek, behoudens tegenbewijs te leveren door Klant.
- Partijen stellen elkaar steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer en desgevraagd bank- of gironummer.
- Iedere partij is slechts gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde met voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij.
- MSL Services is steeds gerechtigd deze Voorwaarden eenzijdig aan te passen of uit te breiden.